Det er vigtigt for en IT afdeling

Vores nye IT afdeling var ikke lige en nem start. Det er jo et skrøbeligt system der lige pludselig også går meget ud over hele vores virksomhed, hvis nu at det ikke lige virker. Heldigvis har vores egen server support, hjulpet os med at kunne gøre IT afdelingen meget bedre. Jeg arbejder som en daglig leder for en stor redaktion. Og vi står så for sådan at skrive og producere hele dagsavisen digitalt. Bagefter sendes den jo så ud til noget andre trykkerier, og vores smart web afdeling. For 6 måneders tid siden så havde vi behov for en helt friske IT afdeling. For vores arkiverede aviser, var usorterede, og vi løb snart tør for plads. Og vi havde brug for nogle kæmpe servere der kunne holde samtlige af vores aviser, og også give vores medarbejdere nem adgang til disse filer. Vi lavede så et godt samarbejde med en server support der kunne gavne hele vores IT afdeling. Og de kom jo med nogle gode råd angående nye indkøb af netop den helt rigtige server til lige vores IT afdeling, plus hvordan det nu også blev sat bedst op. Og lige siden da har den her server support hjulpet os rigtig meget.

Hele vores IT afdeling har slet ikke før arbejdet med helt så kæmpe servere, og også så indviklede systemer. Det var godt med en god server support. Man altså derfor så var der jo stadigvæk også besværligheder under vejs. For vi skulle jo overføre alle vores aviser hen til den nye server, ud fra vores forrige. Dette tog lang tid, og gjorde jo også at vores ansatte slet ikke havde nogen adgang til vores system i 3 dage. Herefter så var vores system klar på den nye server. Hele vores IT afdeling havde også med god hjælp fra den her server support, installeret dette hele rigtigt. Selvom at vores medarbejdere måtte være på arbejde helt uden for selve vores system, så var de også glade for selve det færdige resultat. Pludselig så var der jo helt styr på selve vores nye server, og den var hurtigere end før. Og ved god hjælp af vores egen server support, så fik vi en meget smartere server end vores forrige. Men sådan efter 3 uger, gik hele vores server jo ned. Vores IT afdeling vidste jo ikke, hvad de nu havde gjort forkert. Og de kontaktede jo straks vores god server support, der ikke selv kunne finde nogen speciel fejl med systemet. Efter længere tid, opdagede vi så at et dumt kabel nu sad helt løst henne ved serveren. Og med dette på plads virkede vores egen IT afdeling også igen.

Siden dengang har hele vores IT afdeling også lært en masse af denne server support. Selvom at de jo stadig også har noget spørgsmål, så sker det jo slet ikke ofte. Jeg nyder også hvor effektiv hele vores server support nu har været. Uanset hvornår det nu har været problemer, har de ganske hurtigt kunne reagere, og hjulpet os. Og det har også gjort hele vores IT afdeling helt tryg ved at skulle arbejde med et kæmpe IT projekt. Og på grund af hele vores server support, har vi nu nu et fantastisk internt system, hvor alle ansatte hurtigt kan overskue produktionen af dagens nye avis. På samme tid har vi  jo faktisk også lært vigtigheden af backups, som at vores egen IT afdeling gennemfører hver fredag. Hele vores server support har foruden anbefalet nogle smarte programmer der giver mulighed for flere medarbejdere at kunne redigere i det samme dokument samtidig. På den måde så sker der jo ikke fejl, som vi før har oplevet. Jeg sætter jo pris på vores egen IT afdeling, og dette hårde arbejde for også at skulle gøre hele vores system nemmere og langt hurtigere. Desuden vil jeg sige en stor tak til hele vores server support for alt deres gode hjælp. For uden dem så, havde vi nok stadigvæk denne meget gamle langsomme server, og en IT afdeling der jo ikke vidste meget om det med servere.