Træt af it drift, få dig noget it support

Da jeg læste, søgte jeg et studiejob på it-afdelingen på min skole, hvor man skulle yde it support til skolens studerende og ansatte. Man skulle således hjælpe, hvis der var problemer med skolen it drift. Jeg fortalte min storebror om det, og han var nær faldet ned af stolen af grin. Jeg må indrømme, at jeg godt forstod hans umiddelbare reaktion. Han har altid vidst, at jeg ikke interesserede mig for it, da han var den, som altid havde hjulpet mig. Jeg var dog kommet på den tanke, at jeg gerne ville lære noget om it. Især da jeg ofte skulle bruge det på mit studie. Jeg havde derfor tænkt, at det ville være smart, hvis jeg samtidig kunne blive betalt for at lære det. Til vores begges store overraskelse, blev jeg indkaldt til en samtale. Overraskelsen blev endnu større, da jeg blev tilbudt jobbet. Min storebror grinede ikke længere af mig. Selvfølgelig blev han meget overrasket, men det gjorde jeg også. Derimod tror jeg, at han blev lidt stolt. Selvom han stadig havde svært ved at forstå, hvordan jeg skulle kunne yde it support til andre, og hvordan jeg overhovedet skulle kunne hjælpe, hvis der var problemer med skolens it drift. Min bror kendte om nogen til mine manglende it kundskaber, så jeg kunne klart følge ham. Jeg satsede imidlertid på, at jeg nok skulle lære det. Inden længe havde jeg lært en masse om it support og it drift.

Du får altid it support med din nye it drift

Jeg foretrak at arbejde med it support. Det var især it support til de studerende, som var sjovt. Årsagen hertil var nok, at vi mødte andre studerende, samtidig med at jeg lærte mere om it. En anden fordel var ydermere, at vi var flere på arbejde samtidig. Det betyder, at det faktisk var ret hyggeligt at arbejde og tjene penge. Jeg tror, at hovedparten af os foretrak at arbejde med it support. Vi ydede også it support til de ansatte. De havde ofte problemer, der var relateret til skolens it drift. Det betød, at disse problemer ofte var noget sværere at løse. Med mit ret begrænsede kendskab til it drift, var jeg tvunget til at spørge de fastansatte i it-afdelingen om hjælp. De skulle hjælpe os, når vi opdagede problemer med skolens it drift. Dels da det ville have betydning for andres arbejde, og dels da disse problemer ofte lå udenfor vores kompetencer. Fordelen ved at arbejde med it drift var, at man mødte nogle af de ansatte samt at opgaverne ofte var meget udfordrende. Vi lavede også andre ting end it support og it drift. Vi afholdte jævnligt diverse kurser for studerende og ansatte. Vi skrev også flere manualer, som skulle lette de studerendes hverdag, idet manualerne var målrettet brugen af forskellige programmer til nogle specifikke fag. Manualerne var nok en del af vores it support, da de studerende ofte kunne finde svarene på deres spørgsmål heri. Medarbejdernes spørgsmål var ofte mere komplicerede. De kunne spørge om avancerede ting, som de måske skulle bruge ved et forskningsprojekt. http://www.softcom.dk/produkter/itdrift