Taxareklame: Hvis du vil ses

04 March 2020 Camilla Skøtt

editorial

I en verden fyldt med indtryk kan det være svært at vurdere, hvor du får mest for pengene, når du reklamerer, men med taxareklame er du i hvert fald sikker på at blive set.

Taxaerne drøner rundt på vejene, og særligt i storbyerne er der mange af dem – og det er et godt reklameskilt for dig, der gerne vil gøre opmærksom på dig selv. Det gælder uanset, om det er en enkeltstående reklame eller en del af en større kampagne; du får dit budskab ud både bredt og hurtigt. 

Den rullende reklamesøjle

Modsat mange andre medier er taxareklame synlig døgnet rundt og hele året. De kommer alle steder, hvor der er normal trafik, og det sikrer, at dit budskab kommer rundt i alle dele af byen/landet – også der hvor det normalt ikke er muligt at reklamere pga. lovgivningen.

Målt på omkostninger er taxareklame en god markedsføringskanal, og du kan både lade den stå alene eller bruge mediet som en del af en større markedsføringsplan. 

Vi har fundet tre gode grunde til, at taxareklamer er en god investering:

1) Taxaer alle vegne

Hver evig eneste dag kører taxaerne rundt i byerne, og de kører med alle slags passagerer til alle slags steder, og derfor er den rullende reklamesøjle synlig i store dele af bybilledet.

2) Rettet mod målgruppen

Taxaer er naturligvis meget synlige i gadebilledet, men du kan også vælge at målrette reklamerne mod de folk, der bruger dem, eller ofte er i nærheden af deres holdepladser, fx forretningsfolk, pendlere, studerende og turister.

3) Inspiration

Reklameformatet er anderledes, når det skal hæftes på en bil, og derfor får du mulighed for at tænke ud af boksen og lave nogle reklamer, du ikke har lavet før. Det er både sjovt og interessant, og på den måde kan du få taxaerne til at blive dine rullende ambassadører. 

More articles