Produktmærkning gør det tjeppere at spotte varer!

16 November 2020 Anders Lundtang Hansen
image

editorial

Der er flere situationer, hvori man kan finde sig selv på dybt vand, når man ikke ved, hvad det er for nogle varer, man leder efter.

Og her mener vi sådan set ikke, at man ikke ved, hvad det er, man søger såsom en kunde nede i en butik – som er det ene tilfælde, vi skal igennem her – for man ved sådan set godt, hvad man eftersøger, men man ved ikke helt, hvordan det ser ud i virkeligheden.

Eller også er der så forvirrende nede i forretningen, at man ikke kan finde rundt i hverken gangene eller ved de enkelte hylder. Og deres webshop er ikke et hak bedre.

Men der er også den situation, hvor man er skal finde rundt på et lager med de varer, man netop skal sende ud eller have opstillet i butikken.

Eller hvad med, når man skal sende varer ud til butikkerne? Her skal man også vide, hvordan man gør det korrekt.

Markér de varer korrekt!

En løsning på dette er god og tydelig produktmærkning!

Mange moderne butikker har sådan et system, hvor man hurtigt kan ændre markeringer ved navn og pris på dem, men ellers skal man tydeliggøre i butikkerne, hvordan man finder frem til dem, og så skal personalet kunne vejlede en godt.

Angående dem bag scenen så bliver det noget sværere, når man har med en masse ens kasser at gøre, og hvor varerne måske er skilt ad, så produkterne i kasserne ikke umiddelbart svarer til dimensionerne på det, som der er i kassen, hvis det er samlet.

Det er også her, at man skal lave en ferm form for produktmærkning, så man let kan se, hvad man har med at gøre og registrere det.

Det er så uheldigt, hvis man kommer til at sende noget ud til kunderne, om det er B2B eller private kunder, og det så er den forkerte vare, de modtager.

Det tager lang tid at ændre dette – en god produktmærkning kan være med til at ændre dette!

More articles