Hvor tit skal man udskifte butiksinventar?

26 July 2020 Anders Lundtang Hansen

editorial

Ens butiksinventar kan både være det, som kunderne kan se, hvis man har en butik, der ligger inde med en masse produkter, som man kan købe i butikken eller en mindre en af slagsen, og så kan det også være de ting, der er bag disken, i baglokalet eller ganske simpelt de ting, som varerne er placerede på.

Hvis vi deler dette op, kan vi komme med to forklaringer til, hvordan man skal udskifte dette butiksinventar, og nogle gange skal det også gøres i flere etaper.

Hvis vi starter med selve de varer, som man skal sælge, så kan man udskifte det efter, hvad der kan holde sig og ikke holde sig, hvis man sælger fødevarer – måske sætte dem på tilbud, hvis de er ved at blive for gamle.

Så skal man naturligt have nyt inventar derefter.

Andre gange er det måske varer, der kan holde sig i lang tid såsom tøj, men hvor det så går af moden, eller man indser, at nogle ting ikke sælger så godt, hvorfor man så må udskifte dette.

Der kan komme efterspørgsel efter noget, som man har, eller kunderne vil have noget, som man endnu ikke har fået indført.

Så kan det tænkes, at man har lyst til at udskifte det hele over én omgang for at vise, at man vælger at lægge sortimentet om, hvor det praktisk talt er det hele, der bliver udskiftet.

Dette skal man lidt passe på, da folk ikke er gode til forandringer, specielt når de ikke selv har været med til at vælge det, hvorfor kunderne kan blive væk.

Måske vil man rebrande sig selv, så man ændrer alt inventaret fra kasseapparatet til de stande, som der er varer på.

Det kan være et led i en strategi om at omlægge sig og trække andre kunder til, men man skal også passe på, at man ikke skræmmer de eksisterende væk.

More articles