Find den rette grafiker til at udvikle dit firmalogo

08 May 2018 Astrid Pedersen

editorial

Når du starter ny virksomhed, er der mange ting at tage i betragtning. Og en af dem er virksomhedens grafiske og visuelle identitet – her under firmalogo. Mange virksomheder vælger at spare på denne del, da der er så mange andre omkostninger lige i begyndelsen. Og det er en stor fejl. Dit firmalogo er nemlig dit varemærke – det, som dine potentielle kunder lærer at associere dig med. Firmalogoet er dit vartegn i forbindelse med visuel markedsføring, og et symbol, på hvilket folk skal lære at huske dig og din virksomhed. Derfor er dit firmalogo ikke det rette sted at spare, når du skal ud og profilere dig i et benhårdt marked, hvor konkurrencen er super skarp.

Dit firmalogo fortæller, hvem du er

Et firmalogo, som er produceret med omtanke, kreativitet og professionalisme, signalerer netop disse egenskaber. Dine potentielle kunder vil, på et underbevidst plan, forbinde din virksomhed med integritet og troværdighed. Hvis dit logo der i mod stritter i alle retninger, vil kunden forbigå det, og vende sig mod virksomheder, som har en mere strømlinet og gennemført tilgang. Dit firmalogo bør være enkelt og iøjnefaldende, og samtidig signalere dynamik og fremdrift.

Det er samtidig vigtigt, at du fra begyndelsen beslutter dig for to, højst tre, farver, som skal indgå i dit firmalogo – og som går igen i al virksomhedens grafiske og visuelle kommunikation, for eksempel på brevpapir, i offline såvel som online annoncering, samt på virksomhedens website.

Professionelt designet firmalogo – en god investering

Det er tvivlsomt, om du – medmindre din virksomhed selvfølgelig selv leverer grafisk design – selv er i stand til at kreere dit eget firmalogo. Du har muligvis nogle ideer, men derfra og så til at omsætte dem i professionelt grafisk design og layout, er der immervæk et stykke vej. Derfor er det en god idé at lade et grafisk bureau stå for udvikling af firmalogo til din virksomhed. Læs mere på https://www.damgraphics.dk/firmalogo

More articles