Få den bedste hjælp til skat og regnskab hos en revisor

04 February 2021 Astrid Pedersen

editorial

Hvis du går og overvejer at starte en virksomhed med eget momsnummer er det en god idé fra begyndelsen at finde en dygtig revisor. På den måde er du sikret den bedste rådgivning og hjælp til dine regnskaber og budgetter.

Hvad er en revisor?

En revisor er en fagperson som typisk er uddannet enten på et universitet som bachelor eller kandidat i erhvervs økonomi eller på revisorkandidat uddannelsen.

Når man som revisor vil opnå statslig autorisation skal man først arbejde tre år hos et godkendt revisor kontor hvorefter man skal bestå en revisor eksamen som består af tre skriftlige eksaminer og en mundtlig. Her efter kan man kalde sig stats autoriseret revisor.Når du vælger en stats autoriseret revisor får du, med andre ord, en særdeles kyndig og vel uddannet rådgiver.

Hvad laver en revisor?

Den godkendte eller stats autoriserede revisor arbejder primært med regnskab og revision for virksomheder. Din revisor kan blandt andet hjælpe dig med dit årlige regnskab og den dertil hørende rapport, rådgive dig omkring skatte og moms relaterede forhold, og fungere som konsulent når du ønsker at ændre din virksomheds struktur eller optimere op imod din bundlinje.

Det er din revisor som har styr på diverse virksomheds former og ved hvad der bedst kan betale sig når det handler om at skabe mest mulig likviditet i din virksomhed. Når du lader en stats autoriseret revisor varetage den finansielle drift og administration af din virksomhed kan du med andre ord være sikker på at denne er i sikre og professionelle hænder – og at skat får hvad de skal have, hverken mere eller mindre.

Få hjælp til revision i Silkeborg

Har din virksomhed sin beliggenhed i skønne Silkeborg kan du med fordel vælge Kreston SR som dit revisor firma. Læs mere om Kreston SR på krestonsr.dk

More articles