Er logo design kun for de små eller også de store?

11 July 2019 Anders Lundtang Hansen

editorial

At lave et logo er ikke bare ligetil, og derfor taler flere om, at man skal lave et logo design, så man kan lave forskellige faser, hvori man låser sig fast på, om man ønsker at have det givne logo eller ej.

Man gennemgår måske forskellige faser, hvor man både idéudvikler, brainstormer, forhører sig frem, går på kompromis og meget andet, der i sidste ende resulterer i et logo, som man nedsætter en fokusgruppe, der er relevant for ens mulige kundegruppe og repræsenterer dem, så man kan finde ud af, om det er et logo, de kan identificere sig med.

Så slår man sig fast på et logo, eksekverer, hvor logoet skal sidde og laver mange andre ting, der relaterer sig til dette logo.

Og det blev alt sammen bare gjort, fordi man godt kunne tænke sig, at det logo viste en frem, som man gerne ønskede det.

Dette gælder både, om man er en stor eller en lille virksomhed, for alle firmaer – om de vil stå ved det eller ej – har brug for at præsentere sig frem med andet end bare et navn, og selv et navn på skrift repræsenterer jo firmaet.

Derfor kan man ikke springe over, hvor gærdet synes lavest, fordi man tænker, at det da bare skal overstås med at lave sådan et logo, så den del er klaret, og man er videre i teksten.

Selv hvis man ikke har store ambitioner med ens virksomhed, så skal man stadigvæk gerne være sikker på, hvad man ønsker at kommunikere med ens virksomhed.

For selv, hvis man ikke regner med, at logoet skal gøre en foranderlig indvirkning for en, så vil det modsatte – dårlig omtale ved logoet – medføre, at kunderne bliver væk.

Så selv hvis logodesign ikke er noget, du bryder dig om at bruge mange kræfter på, så skal du mindst gøre det, så du er sikker på, at folk ikke opfatter dig forkert.

More articles