Du kan forsøge at ønske dig et godt tilbud et sted fra

21 July 2021 Anders Lundtang Hansen

editorial

Som regel er det jo butikkerne, producenterne og så videre, der vælger at lave tilbud, som kan være alt efter, at de laver et åbningstilbud, en kampagne eller sætter nogle varer ned i pris, når de er ude for sæson.

De har jo et overblik over, hvad der bliver solgt på forskellige tidspunkter, hvad der er mest populært, og hvad man skal forsøge at komme af med såsom til et lagersalg, som man måske ikke tjener penge på.

Men nogle gange går man jo også til kunderne og spørger, hvad de godt kunne tænke sig, der var på lager, hvad de mangler, og hvad de godt kunne bruge.

Forretningen lever jo af kunderne, så hvis de udebliver, så har man jo pludselig en dårlig forretning, som man er nødt til at lukke, og så ryger ens levebrød – som de andre ansatte også er afhængige af.

Men man kan jo også høre kunderne ad, hvad de godt kunne tænke sig af varer på tilbud.

Forsøg at få indført et tilbud på en bestemt vare

Dette kan jo gælde for både generelle forretninger, der sælger mange forskellige ting og sager, og så helt ned til specifikke butikker, der sælger nogle bestemte produkter eller har et meget sparet udvalg, hvor der så er mange modeller at vælge blandt.

Det kan jo stadig være et tilbud, som man tjener på, for hvis man hører fra kunderne eller bare ude i byen, at en vare er eftersøgt eller meget behøvet, så må man enten få den i butikken eller sætte den på tilbud, hvis man allerede har den.

Det sidste er jo også en god måde at få kunderne til at lære produktet at kende på.

Det kunne være sådan noget som et crosstrainer udsalg, som man anmoder en butik på nettet eller fysisk, at de skal få indført i en periode, fordi de er ret så sikre på, at det bliver et hit.

Hvis flere siger det samme, så er der nok også noget om det.

More articles