Det kan blive en god forretning at få flere ledige domæner

03 September 2021 Anders Lundtang Hansen
image

editorial

Lad os sige, at du har oprettet dit med domæne og webhotel, da du skulle starte din virksomhed, der havde med salg at gøre på nettet.

Det startede som en god forretning, der faktisk viste sig at være så god, at du allerede kort tid efter kunne begynde at tilføje flere varer til dit sortiment, som du havde nogle indledende planer om at gøre, men som du ikke vidste, hvornår det var noget, der kunne søsættes.

Dog kan du så nu også se, at der kommer så mange varer på lager, at det begynder at blive svært at finde rundt i dem, også selvom man har en søgefunktion på siden.

Men mest bemærkelsesværdigt er det nok, at mange af produkterne ikke rigtig hænger sammen, så du begynder at overveje at udvide dit forretningsimperium – og her kommer de andre domæner ind i billedet.

Flere ledige domæner til flere hjemmesider

For du vil egentlig gerne dele din forretning op, som der hidtil har været hovedforretningen, så du nu stifter et hovedselskab bag, som den oprindelige forretning kommer under, og så kan du stifte flere butikskæder under, der kommer til at have hvert deres navn.

Til at starte med er der måske genkendelighed over disse butikskæder, men du begynder efterhånden at lægge deres eget brand på dem, så de er meget lette at skelne fra hinanden.

Og det var her, at den gode plan med at oprette flere domæner kom ind i spillet, for så har du allerede sikret dig de domæner, da du allerede havde navne på butikkerne på plads ret tidligt i forløbet, så du ikke skulle bruge kræfter på at sikre dem senere eller opkøbe dem fra andre.

Det er en god taktik at lægge fra starten, hvis man ved, i hvilken retning det er man vil gå med ens forretning. 

More articles