Carglass priser kan måske være til forhandling

23 April 2020 Anders Lundtang Hansen

editorial

De færreste er faktisk klar over det, men bare fordi der er sat en pris på en given dagligvare for eksempel nede i en butik, så er det ikke ensbetydende med, at du er udeladt fra at prutte om prisen – eller på mere mundret dansk: forhandle om, hvad du skal give for varen.

Som udgangspunkt er det bare et forslag til, hvad varen skal koste, for ellers kunne man jo heller ikke sænke eller hæve prisen som købmand, hvis den pris var mejslet i sten – selvom der altid er sådan noget som brand og afgifter, der vil spille ind på dele af prisen.

Så i teorien burde du faktisk kunne gå op til kassen og sige, at du vil betale mindre for den givne vare.

Dog er det nok næppe i praksis muligt, som det var i gamle dage, hvor man altid handlede lokalt, og man havde tid mellem kunde og ekspedient til at sludre om dagligdagen og eventuelt give noget kredit, fordi man vidste, at vedkommende kom igen.

Så det er nok ikke velset – og specielt ikke med tanke på køen i butikken bag dig – at du begynder at prutte om prisen.

Men så kan man tage en ting som noget, der koster lidt mere end nogle få dagligvarer, men som stadig er nødvendigt at få klaret, specielt hvis man er ude for et uheld, så man ikke er tilbøjelig til at høre, om man kan handle om prisen – men derfor kan man jo godt finde på det.

Det kan jo være med GLS priser, hvor man har set prisen på en ydelse, og så har man lyst til at forhandle om, hvorvidt den pris kan blive mindre, eller man kan få en ekstra ydelse med i prisen.

Dette bliver der ikke skiltet med, men måske kan være heldig, for det er trods alt den slags gode tilbud, der gør, at kunder kommer igen.

More articles