Når man ikke kan shoppe alene

10 March 2020 Anders Lundtang Hansen

editorial

Det kan hurtigt komme til at lyde sexistisk, men de fleste kan nok blive enige om, at der er forskel på, når kvinder shopper, og når mænd køber ind.

Sjældent kalder mænd det jo for at shoppe, for det hører sig kvinderne til. Mænd vil købe ind i den forstand, at de ved, hvad de vil købe; så tager de ind for at hente det, finder det, betaler for det og tager hjem.

Kvinder bruger shopping-turen som oplevelsesøkonomi, hvor de skal ud at se, hvad der er af butiksmuligheder i en given by, også selvom de er vant til at handle der.

Det handler ikke altid om det at købe ting, selvom det er centrum for oplevelsen, for ofte ved de faktisk ikke, hvad de har lyst til at shoppe, men de vil bare gerne ud at shoppe.

Det er lidt, som når mænd tager i byen for at drikke: de vil gerne drikke, men de ved måske ikke hvad, og nogle gange kommer de hjem uden at have drukket så meget, selvom det var planen – men sådan gik det.

Det er også de færreste kvinder, der shopper alene. De vil gerne have en veninde med, som de kan dele oplevelsen med, og som de kan tage med ind i prøverummet for at snakke om tøj, om tingene passer med videre – det er ikke altid, at deres gemal ser samme interesse i det: de ser det nok nærmere som tidsspilde, hvor de gerne vil videre i teksten.

Der findes dog også de tilfælde, hvor de får en decideret assistent til at hjælpe dem med at shoppe, fordi de har en stor antagelse om, at de kommer til at shoppe en hel del, som de ikke kan bare rundt på fra butik til butik, når de skal kigge på de mange andre muligheder.

 

Tjek også disse sider:

https://meshop.dk/
https://dkshops.dk/
https://shoppingnu.dk/
https://shopandbuy.dk/
https://minshopping.dk/
https://shopping-bloggen.dk/
https://Online-Shopping.dk/
https://ShoppingHome.dk/
https://HobbyShopping.dk/
https://ShoppingInspiration.dk/
https://shoppingagenten.dk/
https://ehandelsblog.dk/

More articles